marți, 10 ianuarie 2012

Viaţă de câine



(lui Traian Basescu in amintirea altor vremuri)


Un căţel cu părul creţ
printre câini un cărturar,
lătrase odată îndrăzneţ
în audienţă la primar:


"Ce aveţi domnule cu noi,
cu viaţa noastră de câine?
umblăm flămânzi, desculţi şi goi
trăind de azi pe mâine.


Urlatul la lună aţi interzis
făcând din asta o dramă,
să ştiţi că scriem la Paris
la scumpa noastră mamă.


Nu ne lăsaţi nici un moment,
de parcă aţi fi turbaţi.
Lătraţi mai rău ca-n parlament
şi vreţi să ne castraţi.


Uitaţi căt v-am fost de folos?
V-am învăţat de toate...
şi cum se luptă după un os,
şi muşcatul pe la spate".


Primarul spuse supărat:
"Aici eu nu-s de vină,
cât am putut v-am tot tăiat
câte-o frunză la cină".


Morala:


De ucizi câini la grămadă
s-ar putea ca să te frigi,
de nu rămâne nici o coadă...
unde mai găseşti covrigi?

2 comentarii:

  1. da. e un text bun. cursiv, cu puneri in evidenta, respecta cerintele calsice ale fabulei, versificatie buna...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc pentru trecere şi apreciere, cu respect M.H.Traista

    RăspundețiȘtergere